Niet tevreden?

Wij doen onze uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Bent u ontevreden over onze dienstverlening? Laat het ons weten. Bij woonstichting Charlotte van Beuningen hechten we veel waarde aan uw mening en tevredenheid. We zien het dan ook als een kans om onze dienstverlening verder te verbeteren. 


Voorbeelden van dingen waar u ontevreden over kunt zijn:

  • Er is al twee keer beloofd dat u teruggebeld wordt, maar dat gebeurt niet.
  • U hebt een afspraak gemaakt met de verwarmingsmonteur, maar deze was niet op de afgesproken tijd aanwezig.
  • U wordt van het ‘kastje naar de muur’ gestuurd over een gebrek aan de woning.
  • U bent niet tevreden over de manier waarop woonstichting Charlotte van Beuningen of haar medewerkers hebben gehandeld.


Stap 1: Ontevreden? Neem altijd eerst contact met ons op!

Bent u ergens ontevreden over, neem altijd eerst telefonisch of per mail contact met ons op. Wij gaan graag het gesprek met u aan. Wij zijn op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur telefonisch bereikbaar via 073 – 656 23 82. Of stuur een duidelijke e-mail naar info@charlottevanbeuningen.nl.

Samen met u gaan we ons uiterste best doen om een oplossing te vinden.


Stap 2: Komen we er samen echt niet uit? Dan kunt u een officiële klacht indienen.

Heeft u volgens stap 1 gemeld dat u ontevreden bent en is het onverhoopt toch niet gelukt om samen tot een oplossing te komen? Dan kunt u nog een formele officiële klacht indienen bij onze directeur-bestuurder. U kunt op twee manieren een officiële klacht bij ons indienen:

  1. U vult het klachtenformulier van woonstichting Charlotte van Beuningen in. Klik hier voor het online formulier.
  2. U schrijft ons een brief of stuurt een e-mail. Als bijlage voegt u het ingevulde klachtenformulier toe. Download hier het klachtenformulier (deze kunt u (laten) printen).

Behandeling van uw officiële klacht

Als wij uw klacht hebben ontvangen, sturen wij u binnen drie werkdagen een bevestiging dat wij uw klacht formeel in behandeling nemen. Wij gaan na wat er is gebeurd en mogelijk bellen wij u nog even voor een mondelinge uitleg. Wij geven binnen twee weken een eerste terugkoppeling. Wij proberen de klacht dan alsnog altijd samen met u op te lossen. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben, dat laten wij u weten. De klacht wordt altijd afgesloten met een schriftelijke bevestiging met ons standpunt en de gemaakte afspraken.


Stap 3: Behandeling door de onafhankelijke klachtencommissie

Blijft u na ons standpunt en gemaakte afspraken ontevreden? Dan kunt u uw klacht (kosteloos) voorleggen aan de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties.

Meer informatie zoals het reglement en het online klachtenformulier vindt u op de website: www.rkcw.nl.
Een brief per post versturen kan ook. Lees op de website van de Regionale Klachtencommissie wel eerst goed wat u allemaal mee moet sturen.

Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties
Toernooiveld 300
6525 EC Nijmegen